torsdag 24 november 2011

Torsdag

Jag är mitt uppe i uppsatspluggandet, men tog just en liten paus och fick för mig att titta ut genom fönstret. Såg...en liten grävskopa, en uppriven uteplats, enorma jordhögar och stora, djupa hål, lite överallt i trädgården. Alltså...jag visste att de skulle gräva för att kunna koppla in de nya avloppsledningarna, men det här verkade lite väl mycket? Gick ut och frågade en av byggjobbarna (som stod nere i ett hål med jord upp till axlarna ungefär) vad de höll på med egentligen.

"Jo...vi hittar inte avloppet så vi måste gräva lite överallt tills vi hittar det".

HAHA, hur misslyckat är inte det? Vi har till och med en ritning (som vi fick av tyskarna som vi köpte huset av) som ska visa var avloppet ligger men tydligen stämmer den inte? Antagligen ännu en av de många saker som de stackars tyskarna blev lurade på. Synd bara att det blir vi som får betala...

Annars går renoveringen framåt, har nu isolering på huset - den ska bara täckas med någon slags cementgrej och målas vit. Alla skiljeväggar är uppe och när byggarna har grävt klart ska de bara bygga ingången och hallen och stabilisera några av de ruckliga stenväggar som finns kvar med stålnät och cement. Rörmokaren, elektrikern och larminstallatören sätter igång på måndag! Jag har valt badrumsinredning, och i början av nästa vecka ska jag välja sten till golvet i köket och badrummen. Lorenzo är verkligen helt ointresserad av inredning så han lämnar allt det kreativa till mig...jag brukar i alla fall välja ut två-tre saker som jag gillar och tvinga honom välja mellan dem, så kan han i alla fall inte lägga skulden på mig om han inte gillar något sen, haha...

Imorgon åker vi förresten till Frankrike, ska bo på kloster och vila upp oss tills på söndag. Det kan behövas efter den här veckan med AFS-kaos (nästan löst nu förresten, har hittat en ny värdfamilj till tjejen), uppsatsplugg, långa bilfärder och sena kvällar. Nu ska jag återgå till min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar