tisdag 22 november 2011

Bullar i ugnen


Jag håller på att baka bullar, blev så sugen på ett glas mjölk och en varm kanelbulle! Glömde bort att halvera satsen så det blir en himla massa bullar. Frysen kommer bli proppfull.

På tal om bullar i ugnen så är de bullarna inte de enda bullarna som ligger och jäser just nu! Jag tror att det nu kan få bli officiellt på bloggen också att jag och Lorenzo har en liten minibulle som ligger och jäser i min mage! Går in i femte månaden idag, så någon gång i början av maj ska vi bli föräldrar. Så spännande! Just nu väntar jag mest på att få känna de första sparkarna. Magen har i alla fall börjat växa, kan inte dölja den längre om man säger så... Ska dokumentera den med någon bild sen. Konstigt, jag har alltid gått och tänkt att om jag skulle bli gravid så skulle jag fota magen typ en gång varannan dag, men jag har hittills inte tagit en enda bild? Måste åtgärdas.

Nu ska jag hoppa i duschen och sedan ta mig iväg till Modena där jag ska träffa en forskarstudent som skriver sin doktorsavhandling om samma sak som jag skriver min uppsats om! Det känns bra, min handledare är ju spårlöst försvunnen någonstans i Indien så det blir bra att få lite tips och hjälp från någon annan. Ska låna en massa böcker av honom!

2 kommentarer:

  1. Wohooo nu är det väldigt official och JAG VILL SE BILD PÅ MAGEN!

    Men... Hur kan du gå in i femte månaden när ungen kommer i Maj?? Är det jag som är trög?

    WOHOBIDOOOOO det är så himla kul!

    SvaraRadera
  2. Yeyy jag orkade inte hålla det hemligt längre :) Jag SKA ta bild på magen haha...

    Jag vet, man blir jätteförvirrad av hur de räknar månader och så...men det är för att varje graviditetsmånad är exakt 4 veckor, inte som en vanlig kalendermånad alltså :) Så egentligen är man gravid i 10 månader(40 veckor!). När den här månaden är slut, typ vid jul, är jag alltså halvvägs, yesss!

    SvaraRadera