söndag 13 november 2011

The house

Såhär ser kaminen ut nu. Väggen runt om den måste fortfarande byggas upp och så ska den täckas i sten!

Här håller våra walk-in-closets på att växa fram...

Och här har vi fått ett hål för trappan.

Badrummen har också fått väggar.

Jag tror vi kommer välja de långa plankorna till golvet.

Här har väggen blivit färdig och nu väntar vi bara på en lösning för ytterdörren och hallen!
Som ni kan se har en del framsteg gjorts den senaste tiden! Vi har också bytt garagetaket (det gamla var gjort av asbest), och fixat ramar och fönsterbrädor till fönstren. Imorgon borde de äntligen komma och börja lägga på isoleringen på utsidan av huset. De har sagt att de ska göra det i ungefär en vecka nu utan att visa sig här så jag hoppas på att de verkligen kommer imorgon...  

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    detta ser helt fantastiskt ut. Det skulle vara väldigt fint att få följa hela projektet. Därför vill jag tipsa om Byggla.se. Vanligtvis kan jag tipsa om en morot, men vad jag förstått bor du i Italien (och moroten- ett presentkort på Byggmax- gäller bara i Sverige). Men det skulle vara superroligt att ha med dig! Hör av dig på vendelabyggla@gmail.com om du vill veta mer! :)
    /Vendela

    SvaraRadera