fredag 18 november 2011

Dimma...

Skriver pà Lorenzos dator sà jag saknar vissa svenska bokstàver...

Sinnessjukt tròtt just nu efter en làng dag i Milano dàr vi har utsatt vàra AFS-kandidater fòr en himla massa tester och haft ett làngt mòte med deras oroliga fòràldrar. 30 tonàringar àr pàfrestande, men jag tror faktiskt att fòràldrarna àr vàrre! Sen kòrde jag till Pavia i en làng bilkò, àt en pizza med Lorenzo och nàgra kompisar och kòrde sen hem i ett vitt hav av dimma. Alltid lika trevligt nàr man inte ens ser slutet pà motorhuven. 30 km i timmen kànns som att det gàr fòr fort. Men man kan skratta gott àt de hetsiga fòrare som làgger sig 10 centimeter bakom en och nar de sedan kòr om inser att "oj, man kanske inte KAN kòra sà fort nàr det àr dimma?" och ocksà kor i 30. (Det àr superlàtt att kòra i dimma om man har en annan bil framfòr sig fòr dà àr det bara att fòlja den bilens lysen...utan dem àr man helt jàkla lost och riskerar att missa nàr vàgen svànger...). Och jag ger mig sjàlv en high-five varje gang jag nàrmar mig vart hem och inser att dimman alltid tar slut ungefàr 100 meter innan Santa Maria. Hos oss àr det stjàrnklart. Wonderful.

Nu ska jag àntligen sova, imorgon vàntar uppsatsskrivande och pà sòndag nàsta etapp av AFS-jobbet. Ingen vila denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar