måndag 28 november 2011

Home again

Hemma från en myshelg på kloster i Frankrike. Har ätit, sovit, promenerat och läst. Och lyssnat på munkarnas och nunnornas underbart vackra sånger, helt sjukt så vackert de sjunger.

Nu ska jag städa, det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Ska ta hit någon som ska kolla upp äckelmöglet i taket men just nu skulle jag inte våga släppa in dem genom dörren...det är så hemskt stökigt här inne alltså. Städningen lär dock avbrytas av ätpauser, tror bullen i magen kommit in i någon tillväxtfas för jag är så sjukt hungrig, HELA tiden! Vaknar utsvulten på morgonen, min frukost växer för var dag som går. Först var det en stor tallrik yoghurt och flingor, en frukt och te. Sen la jag till en rostad macka. Sen två. Imorse blev det tre mackor. Och nu är jag hungrig igen. Dags för dagens första mellanmål?

Hade tänkt lägga upp någon bild från la France här men tror kameran blivit kvar i bilen (eller i Frankrike, hoppas på det första alternativet...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar