måndag 7 november 2011

Forza Casale!

Bra söndag igår. Chill hemma på dagen, Lorenzo skrubbade bort möglet i taket och jag höll mig ute i friska luften för att hålla mig borta från klorinångorna. Skönt med frisk luft och fina höstfärger. Sen hade vi skype-session med en massa kompisar som bor långt bort, fick ge dem lite glada nyheter!

Igår kväll tog vi oss iväg ända till Casale Monferrato där vi såg en GRYM basketmatch mellan bottenlaget Novipiù Casale Monferrato (som har ett svenskt inslag i truppen i form av Oluoma Nnamaka) och topplaget Armani Jeans Milano. Vem hade väntat sig en spännande match? Inte vi. Men det var vad vi fick! Casale spelade jättebra i ungefär 37 minuter och ledde i stort sett hela matchen...fram till de sista minuterna då de typ dog. Milano och deras NBA-proffs Gallinari tog över och vann med 3 ynkliga poäng. Gahh, så synd för Casale. Tror det blir fler besök där i alla fall, det påminde väldigt mycket om Pontushallen måste jag säga! Liten basketgalen stad, liten arena, mycket folk som alla känner varandra och bra stämning. (Synd bara att laget har det lite tufft...)

Nu ska jag iväg till Pavia, om floderna som jag måste korsa på vägen tillåter det. (Som ni kanske har hört har det regnat litegrann i Italien de senaste dagarna...) Möjligtvis är broarna stängda.

1 kommentar:

  1. Vad coolt att du såg Oluoma! Iffe (hans syrra) spelar ju i mitt lag :) Ska säga det till henne haha. Gud va kul att se basket där, jag vill också gå på en italiensk match!

    Kul att få ge roliga nyheter och håller tummarna för att broarna är öppna!
    Kram :)

    SvaraRadera