lördag 5 november 2011

Genova, be strong

Min gamla hemstad är i katastroftillstånd. Floder översvämmas och minst 6 personer har dött, ihjälklämda av bilar som svepts med av vattenmassorna eller drunknade mitt inne i staden. Allt är täckt av lera, skräp och vatten. Skolorna är stängda, biltrafik förbjuden, invånarna uppmanas att söka sig till de högre våningarna i sina hus och att inte gå ut. Har sett helt sjuka bilder på floden som rinner utanför min första bostad i Genova, floden som alltid var helt torr. Nu svämmar den över och sveper med sig allt i sin väg. Har i alla fall lyckats få kontakt med alla mina kompisar och de har alla klarat sig bra, skönt. Jag var väldigt orolig igår kväll!



1 kommentar:

  1. Hej!

    Hörde om detta i Nyheterna, ofattbart, verkligen skrämmande och sorgligt att detta händer, speciellt att det är sent höst, inte säsong för översvämningar.
    Hoppas det går över snabbt.

    SvaraRadera