tisdag 12 januari 2010

Ring ring

Har äntligen lyckats lämna in förlovningsringen för att krympa den (nästan 5 "storlekar"...den var size 15 och nu ska den bli 10,5...spinkiga fingrar)! Fastnade naturligtvis med fingret i en provring inne hos juveleraren, herren som jobbar där fick hjälpa till att slita loss den. (Flashback från när jag provade stövlar i Genova för nåt år sen och totalt fastnade med foten i en stövel; jag kämpade tills jag blev svettig, fick sedan hjälp av kassörskan som inte heller fick loss den... det slutade med att hon gick och hämtade en kille som jobbade i butiken bredvid - han fick dra i stöveln och hon i mig. Då lossnade den. Pinsamt? Neeeejdå...) Hur som helst, det kommer ta hela två veckor för min ring att bli klar, länge tycker jag! Undrar varför.

Nu ska jag ut och äta pizza med Lorenzo, är superhungrig så jag hoppas att han inte är sen från jobbet som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Elin S (rödtotten)13 januari 2010 kl. 17:36

    Haha, diggar dina anekdoter. Grattis i efterskott, btw! :) Hoppas att ni har det bra och att du får ringen snart!

    SvaraRadera
  2. Tack!! :) Haha jag lyckas alltid hamna i sjuka situationer. Men men, det är ju bra om man kan roa folk :P

    SvaraRadera