lördag 23 januari 2010

Krig

Nu är det officiellt; jag bor med den värsta personen ever.

Inatt kom han som vanligt inklampandes i lägenheten vid halv 3 med två kompisar. Sen ställde de sig i köket och lagade mat glatt pratandes och skrattandes innan de fortsatte festen inne på hans rum. Det bör tilläggas att mitt rum skiljs från köket av endast en futtig liten glasdörr så jag vaknar på en gång om någon är där inne. Jag låg och blev argare och argare och funderade på en liten hämnd, men kom till sist fram till att det bästa vore nog att gå och skrika lite på honom as usual. Funderade en stund på att köra "rajel-vrålet" som jag läste om på Cherin och Mohammeds blogg (BTW: bästa bloggen jag läst på länge!) men till sist blev det bara ett "ahhhhhh hai rotto le pallee!" (ordagrant: ahh du har tagit sönder ballarna!!, används för att understryka att "nu har jag verkligen fått nog!") och medföljande utskällning.

Det värsta var att han försvarade sig genom att säga: Men vadå jag bor ju också här, jag har rätt att göra vad jag vill!

Ta det lugnt nu Emma...

JAAAAAAAAA MEN INTE KLOCKAN TRE PÅ NATTEN NÄR JAG SOVER!! Herregud, ska det vara så svårt att respektera andra människor? Jag har bott med andra i över tre år och aldrig har någon betett sig såhär. Visst, han kommer från ett land som inte direkt är känt för att visa respekt och uppskattning för andra människor (speciellt sådana människor som sympatiserar med araber) men jag vill gärna tänka att det här inte har med saken att göra.

Tur att jag inte är en hämndlysten person för då hade det blivit mini-jihad här hemma.

Nu ska jag plugga,
peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar