fredag 29 januari 2010

Bryderier

Första tentan avklarad! Det gick sådär, 26 av 30 (men det är väl tradition, fick 26 på första tentan i Genova också), men jag är nöjd. Jag var sist ut av oss 5 (!) som skulle göra tentan, läraren var supertrevlig och pratsam så det tog typ en timme innan jag tog mig därifrån haha...


Nu sitter jag och bryr mitt stackars huvud med en svår fråga: Vad tusan ska jag ta för efternamn när jag och Lorenzo gifter oss? Det känns lite trist att ta bort Eriksson, men ännu tristare att inte ta hans efternamn. Man kan ju ha båda namnen, men seriöst, kan jag heta Emma Kristina Håkansdotter Eriksson Maggi?

Ehhh...nä jag tror inte det. Redan nu kapar de av mitt namn här i Italien, i tentamensboken heter jag Emma Kristina Hakans Eriksson... och samma på massa andra kort och dokument.


What to do??

Och fråga nummer två! Om jag byter namn så måste jag ju göra ett nytt pass. Namnbytet börjar gälla från vigseln om jag har fattat det rätt. Vi åker på bröllopresa typ 4-5 dagar efter vigseln...hur funkar det? Ahhh byråkratiiiiii jag blir galen.


Tror jag måste ta en tupplur och vila skallen lite.

2 kommentarer:

  1. Eriksson i all ära, men asså jag tycker att du ska ta Maggi. Det är ju sååå mycket coolare. Det är liksom "hej, jag heter emma eriksson maggi" eller "hej. maggi, emma maggi."

    Man hör ju själv vilket som låter coolast.

    Sen det där med passet, det borde ju gå och fixa på något vis. Borde man inte kunna åka med sitt gamla?

    SvaraRadera
  2. Hej raring! Först:Grattis till att ha klarat tentan!
    Sedan: Hur ofta använder du Kristina Håkansdotter? Det låter SNYGGT med Emma Eriksson Maggi tycker jag!Det blir någon slags symmetri som är bra....och det är DU! Bara ett helt opartiskt inlägg från din mor (Kristina MYHR Eriksson)

    SvaraRadera