måndag 30 november 2009

Homeplanning

Jag kan inte slita mig från Ikeas homeplanner, sitter och pysslar och inreder vår (inshallah) nya lägenhet! Vi var nämligen och tittade på en superfin lägenhet i lördags, den jag skrivit om tidigare med valvtak i tegel från 1600-talet. Det är en tvåa, med ett rejält kök som man kan sitta och äta i. Sovrummet är ganska minilitet, men det gör ingenting för sen får vi världens finaste vardagsrum med öppen spis och en liten balkong som vetter ut mot en trädgård. Läget är också perfekt, i ett lugnt område precis bakom universitetet (5 minuters promenad, vilket är helt perfekt för mig!). Ganska saftig hyra, men jag tror vi klarar det...dessutom är det svårt att hitta nåt billigare har vi märkt (om man inte vill bo i en liten etta då...). Om allt går i lås så skriver vi nog på kontraktet i veckan! Jag vågar inte hoppas för mycket innan kontraktet är påskrivet då mäklaren som vi hyr igenom är världens virrigaste och har redan lyckats hyra ut en lägenhet som vi var intresserade av utan att meddela något. (Om han gör det igen tror jag att jag måste slå honom!)

Ska försöka slita mig från datorn nu och ta en dusch innan jag sätter igång med att städa badrummet...

1 kommentar:

  1. Haha jag vet inte varför men det känns som att alla i Italien är lite virriga! Kanske fördomar haha ;)

    SvaraRadera