onsdag 4 november 2009

bi-3arabiyye min fadlik

Åh idag har jag 3 timmars arabisklektion med vår söta lilla lärare. Det är så skönt att ha en arabisklärare som faktiskt pratar på arabiska, hela lektionen! Det känns som att vara i Yemen igen nästan. Har två timmars lektion om Mellanösterns historia också, jätteintressant men man blir nästan rädd när man hör om allt det som hänt de senaste 30 åren. Bara en sådan sak som att Khomeini fick skydd i Frankrike innan revolutionen? Jag hade ingen aning om det. Eller USA's inblandning och ekonomiska stöd till både Saudiarabien och Afghanistans mujahedin? Det visste jag redan om, men det är sjukt att tänka på att USA praktiskt taget har gett vapnen som nu vänds mot dem till krigsherrarna i Afghanistan och Pakistan.

På tal om ingenting blev jag helt sugen på att spela basket igen idag... Kanske ska kolla upp om det finns nåt extremt oproffesionellt lag här som jag kan träna med? Pavia verkar ju vara mer basketinriktat än Genova i alla fall, så det kanske finns lite hopp? We'll see.

Nu ska jag maila csn för tusende gången... Sen iväg till skolan!

1 kommentar:

  1. Haha attans att du sa det, det hade jag ju redan tänkt så nu blir de ju ingen överaskning haha ;) Men lätt att jag ska! (du kan ju få något annat också haha)

    SvaraRadera