torsdag 19 november 2009

Lägenhetsjakt

Nu åker jag till Genova, har möte med AFS ikväll! Tror jag blir kvar där tills på söndag, vi ska sortera lite bland de ungdomar som vill åka utomlands nästa år, låta dem leka en massa lekar och intervjua dem och deras familjer för att se vilka som är redo att tillbringa ett år utomlands. Det lär bli en intensiv helg; 30-40 killar och tjejer i 15-årsåldern kan vara ganska påfrestande! (Fast föräldrarna är nästan värre...)

Igår var jag och Lorenzo och tittade på tre lägenheter, varav två var jättefina. En av dessa var dock lite väl stor och därmed även lite väl dyr! Den andra var lite mindre, en jättefin vindsvåning mitt i centrum med träbalkar i taket, utsikt över halva Pavia och öppen spis (!) i det lilla vardagsrummet. Lite knepig planlösning dock, med ett minilitet kök och badrum (med snedtak, så jag tror att jag skulle få duscha alldeles krokig) så vi får se hur vi gör. Ska titta på en till lägenhet så snart den blir färdigrenoverad, den lät helt superb på beskrivningen (vad sägs om orginala valvtak i tegel från 1600-talet och öppen spis i sovrummet?) men man måste ju titta på den, annonserna har ju en tendens att försköna verkligheten lite...

Nu ska jag göra mig i ordning och springa iväg för att ta tåget!

2 kommentarer:

  1. spännande med lägenhetsletande :D lät ju onekligen bra den ni inte har sett än, håller tummarna att den är lika fin som den låter :) Nu är den mindre än en månad tills vi ses i Luleå, längtar! Ha det så bra syrran, kraaam ylva

    SvaraRadera
  2. ska kolla på den på lördag tror jag, det blir spännande! :)
    åhh jag vet jag längtar också till julen och Luleå, inte länge kvar! kram kram

    SvaraRadera