lördag 26 februari 2011

Sjukling

Blä, är lite febrig idag och magen bubblar (Indien har kommit ikapp min kropp, jag som trodde jag hade klarat mig den här gången...), inte roligt. Började ta medicin på en gång, orkar inte med att bli så sjuk som jag var sist igen! Får hålla tummarna för att det går över snabbt för jag har sjukt mycket att göra sista veckan.

Anyway, intervjun igår gick bra när jag väl hade hittat dit - inte det lättaste, det krävdes en timme i en autorickshaw med en väldigt hjälpsam chaufför som stannade och frågade om vägen tusen gånger. Blev lite sen, men det gjorde inget för herren jag skulle intervjua dök inte upp förrän 40 minuter senare. Då hade jag redan blivit kompis med 30 barn som hängde runt dargah'n och fått en detaljerad beskrivning av stället (tror jag) på urdu av en gammal gubbe utan tänder. Han släpade mig runt där och pekade och pratade så jag antar att han förklarade något om platsen... Sen dök Mr. Shah Raju upp och vi fick oss en kort pratstund - han är tydligen barnbarnsbarnbarnsbarn eller något liknande till helgonet som ligger begravt där, och är (förutom att vara civilingenjör) även spirituell vägledare åt de tusentals människor som kommer dit varje dag. Tyvärr var han mest intresserad av att prata om historiska händelser, och jag ville veta mer om nutiden - men men. Det var intressant ändå.

Nu ska jag knapra lite panodil och bädda ner mig i sängen!

Jag skulle vilja veta hur många autorickshaws det finns i Indien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar