lördag 19 februari 2011

Power cut

Det är strömavbrott (as usual, elektriciteten brukar försvinna någon timme på kvällen), så jag sitter och skriver på Word, laddar upp det sen när internet kommer igång igen.


Seg dag idag, jag är för tillfället den enda som bor här då alla andra åkte imorse. Är lite småförkyld också så jag har bara legat och läst på rummet – huvudet känns tungt nu! Ska kolla på The Social Network ikväll tänkte jag – om strömmen kommer tillbaks, för jag tror inte att mitt batteri på datorn räcker så länge till. Först måste jag dock ägna mig åt min nya favoritsysselsättning: Myggjakt. Så sinnesjukt mycket myggor här alltså! Har redan använt upp en hel flaska myggspray.

Anyway, har bestämt att jag inte ska bo här på campus så länge till. Alla är supertrevliga men det väger inte riktigt upp mot det jobbiga i att bo i ett myggbo, utan dusch (jag duschar alltså med en hink), utan varmvatten, 30 minuter från stan med bil/autorickshaw och med mat som i och för sig är god men alltid likadan. Samma mat varje dag, lunch och middag. Så, jag tog saken i egna händer och har bokat ett hotellrum från den 24:e februari, om lite mindre än en vecka alltså. Känner att det funkar kostnadsmässigt också; har jag gjort av med mindre än 90 kronor om dagen i elva dagar kan jag lugnt göra av med lite mer resterande tio! Så från och med torsdag kommer jag bo på Hotel Golkonda. Nice att bo inne i stan, gillar verkligen den här staden och det finns massor att göra i närheten. Kommer ändå kunna komma tillbaks hit för att använda biblioteket och prata med lärarna, viktigt.

Ska jaga myggor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar