måndag 21 februari 2011

Raindrops are falling...

Det regnar! Så skönt. Sval luft, wonderfuuuul! Hade tänkt åka på en liten utflykt till några dargahs och en bokhandel idag men tror jag väntar tills regnet avtar. Misstänker att det blir som en dusch om man sitter i en autorickshaw i regnet.

På tal om autorickshaws, igår haffade jag en här utanför som jag bad köra mig till Chowmahalla palace - ett stort palats inne i Old Town. Han sa okej och så började han köra. Vi körde och körde och till sist stannade han - framför ett lyxhotell. Falaknuma Palace. Jag sa neeej - CHOWMAHALLA palace! Not a hotel. Körde och körde och körde...och sen stannade han igen. På samma plats som förra gången. Haha. Påpekade snällt för honom att det kanske var dags att fråga någon om vägen.
(Efter ytterligare en halvtimmes irrande kom vi faktiskt fram till rätt ställe!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar