onsdag 9 februari 2011

Resfeber

Börjar få lite resfeber nu - kan inte koncentrera mig fullt ut på något. Eftermiddagen tillbringas med att tvätta (alla mina sommarkläder luktade malmedel), packa sånt som inte ska tvättas, plugga lite halvhjärtat, städa lägenheten för det ska komma lite folk och titta på den ikväll, lyssna på musik, läsa inredningsmagasin...ja, ni ser - lite splittrad Emma idag.

Igår var jag förresten i Genova, en kompis tog examen. Det gick jättebra och vi skålade i champagne. En spontan lunchinbjudan dök sedan upp så jag åt världens braklunch hemma hos Andrea. I matkoma promenerade jag sedan in till centrum och shoppade upp halva H&M, innan jag och Andrea tog tåget till Pavia tillsammans. Saknar Genova ibland. (Ganska ofta egentligen, typ varje gång jag går ut genom dörren och ser Pavias dimma). Det är en sån underbar stad, en liten bit av mitt hjärta kommer alltid finnas kvar där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar