måndag 14 februari 2011

Buonanotte

Nu ska jag äntligen krypa i säng efter en av de längsta dagarna i mitt liv - resan var sjukt långdragen med 5 timmars väntan i Dubai på en proppfull flygplats så man fick typ slåss för att få en stol att sitta på. Konstigt nog blev jag uppgraderad till business trots allt på flyget från Dubai hit till Hyderabad så där kunde jag i alla fall klämma in en och en halv timmes sömn (flygresan tog bara 2 ½ timme!). Anlände här på forskningscentret vid halv 10 imorse (det känns som en vecka sedan), drack te med hostelmanagern, checkade in på mitt mycket spartana - inget varmvatten, 2 av 4 fönster har bara myggnät och ingen glasruta, stenhård säng - men ändå ganska trivsamma rum, åt lunch ute på gräsmattan med två anställda och en tysk präst som är här och forskar om religioner, läste lite, packade upp, tog tepaus med direktören som ska visa mig lite platser jag kan åka och kolla på, läste lite mer och sen bar det av ut på stan med tysken och världens gulligaste tjej som - ja, verkligen lever upp till sitt namn (remember Gosa?)! Vandrade runt på en ENORM marknad i tre timmar bland kaos, männískor, lukter, färger, ljud och allt som man associerar med Indien, åt lite mat uppe på en takterrass och klämde in oss i en rickshaw för att komma tillbaks till vårt hostel. Nu har jag pluggat in myggiftet i eluttaget, tätat hålen i myggnäten med papper (det är lite för mycket myggor här för att jag ska känna mig helt lugn! Märker jag att jag blir biten tror jag nästan att jag letar ett annat boende...) och ska äntligen gå och lägga mig. Godnatt, I'll be back med bilder så snart jag har nog med energi för att fota!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar