fredag 4 februari 2011

Arg.

"Silvio Berlusconi säger att Mubarak är den visaste av män". Jag borde kanske inte bli förvånad, trots allt är vår kära premiärminister bästis med en annan seglivad regent - Gheddafi. Men. Jag blir så arg så att jag kokar. HUR kan man, som ledare i ett (någorlunda) demokratiskt västerländskt land bara vifta bort ett helt folks protester på detta vis? Det är ett så sjukt respektlöst och dumt uttalande, även med Berlusconimått mätt. När ska egentligen det italienska folket få nog av denna idioti och göra uppror även de?

7 kommentarer:

  1. Tja, eller göra uppror mot din idioti och kasta ut dig ifrån sitt land.

    SvaraRadera
  2. kanske man skulle få honom och äta "lite" Karlsons klister... sorgligt men sant säger en som bor i Italien o skäms för det mesta som han säger, men tydligen skäms Berlusconi inte alls, utan han har ju sinafans...

    SvaraRadera
  3. Tror iof att detta ska tolkas mer som en känga åt USA som jämt hållit Mubarak hårt i handen.

    Han sa faktiskt:
    "Jag hoppas att det kan bli en övergång till ett mer demokratiskt system i Egypten utan en paus från president Mubarak, som i väst, framför allt i USA, är ansedd som den visaste av män"

    Att sen Berlusconi är ett stort skämt är en annan sak..

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare. Det är framför allt i USA där man anser att Mubarak är den visaste av män. Inget nytt. De har konsekvent vägrat kalla honom för diktator.
    Men jag skulle bli lika glad som jag är nu (för egyptierna) om italienare också gick ut på gatorna för att störta Berlusconi. Han skulle typ agera likadant som Mubarak, tippar jag.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker förstås att det är lika sjukt att andra stöttar Mubarak som att Berlusconi gör det (USA:s mellanösternpolitik är ju ett helt kapitel för sig) - dock irriterar jag mig just nu mer på Berlusconi eftersom jag bor i det land han representerar och alltså lever med hans pinsamma uttalanden ekandes i öronen dag efter dag. Och han skulle absolut agera som Mubarak om italienarna bestämde sig för att göra revolution...

    SvaraRadera
  6. Och förresten, "Anonym nr 1": Tack för din synpunkt...verkligen fint formulerat.

    SvaraRadera
  7. Jaa verkligen hög klass på kommentaren av anonym nr 1 haha! Bra skrivet Emma i vilket fall, Berlusconi bevisar gång på gång att han inte har alla hästar i stallet. Och jätteorligt med Indien - spännande :)

    SvaraRadera