fredag 5 oktober 2012

Waiting




Här sitter jag och väntar på att terroristen ska vakna så vi kan åka och handla mat. Tydligen var det här en bra dag för att ta en tretimmarstupplur. Jag har till och med hunnit duscha...och måla på lite mascara? När hände det sist? (Okej, duschar gör jag faktiskt ganska ofta nuförtiden, Alice gillar tydligen att ligga på golvet utanför duschen och lyssna på mina vackra sånger som jag hittar på åt henne...eller så tycker hon bara jag ser rolig ut när jag är naken. Skrattar gör hon i alla fall.) Men mascara är ganska lågprioriterat.

Visst har vi snygga sladdar på väggen förresten? Väntar fortfarande på att snickaren ska masa sig hit och ta mått för bokyllan som ska täcka hela den väggen. Sladdarna är för högtalare och belysning i bokhyllan.

Tror jag ska ta mig till frisören idag också (om terroristen vaknar i tid det vill säga) och boka en tid för klippning - jag är så less på att alltid ha håret såhär i knut...men kan inte ha det utsläppt för Alice är lite för duktig på att slita i det. Så jag tänker lugg. Kanske. Vi får se.

Nej, nu har jag verkligen inget att skriva om...tror jag ska gå och skramla lite i köket och se om det kan väcka min lilla sömntuta. (Vilken trevlig mamma hon har...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar