fredag 12 oktober 2012

Fredag

I brist på annat att göra (eh, sorry, i brist på bättre serier att kolla på) såg jag ett avsnitt av Americas Next Top Model imorse. Slog av programmet när två tjejer var mitt uppe i ett bråk. "I'm the bitch!" "No, I'm the REAL bitch!".

Sen tittade jag ner på Alice som ligger och sover i sin lilla säng här bredvid. Alltså, vad det är underbart att hon är så liten och oförstörd. Med sitt fjun på huvudet som står rätt upp, lite intorkat dregel på kinden, den lilla runda magen, gropig rumpa och tusen lårveck. Och det tandlösa busiga leendet som är det finaste som finns.

Så skönt att det är ganska länge kvar innan hon blir en kantig tonåring som kanske bråkar om vem som är "the real bitch". Jag tror jag måste samla ganska mycket styrka innan jag orkar med något sånt.

1 kommentar:

  1. Ja, lilla älsklingsgumman, det är skönt att det dröjer tills du är stor!!! Men, som tur är, för en mamma så finns det alltid en liten fjunig mjuk bebis bakom den tuffa tonårsytan.....

    SvaraRadera