torsdag 4 oktober 2012

Happy days

Åh, äntligen en bra natt. Alice somnade i soffan igår vid niotiden medan jag och Lorenzo tittade på film. Jag lade ner henne i hennes lilla säng här på bottenvåningen och tänkte att "hon vaknar säkert snart ändå". Filmen slutade och hon sov fortfarande så jag bar upp henne till spjälsängen, tänkte igen att "nu vaknar hon säkert så då kan jag passa på att byta blöja och sätta på henne pyjamasen...". Men icke det. Hon sov vidare...och vaknade halv 4 för att äta. Åt i 10 minuter, somnade om och vaknade till lite vid 6 för att hon hade lirkat in foten mellan spjälorna i sängen (vet inte hur hon lyckats med det för vi har ju spjälskydd...). Jag hjälpte henne att få ut foten, gungade lite på sängen och vips så sov hon igen! Sen vaknade jag vid halv nio och såg ett par glada små ögon som tittade på mig över kanten på spjälskyddet, då hade hon vänt sig till mage och låg och lekte i sängen.

Så. jävla. skönt. att äntligen få sova mer än en timme i sträck.

Nu sover hon igen dessutom så jag ska passa på att hänga tvätt och pumpa ut lite mjölk för ikväll ska farmor få vara barnvakt -  jag ska rida och Lorenzo ska simma, och sen blir det nog en pizza ute någonstans också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar