torsdag 20 september 2012

Torsdag

Gårdagen kan gärna få strykas ur historien för det var nog jordens tröttaste dag för mig. Alice hade ont i magen hela natten och sov i stort sett ingenting. Sen skulle jag handla inför dopet och glömde den kilometerlånga inköpslistan...så det blev hjärngympa på hög nivå när jag skulle försöka komma ihåg vad jag skulle handla. Alice var i alla fall nöjd under tiden där hon satt i kundvagnens lilla säte (det finns speciella kundvagnar med babysits!) som på en liten tron och spanade in alla människor på mataffären.

Denna natt var lite bättre, har insett att även om det är den enda frukt Alice gillar så måste banan undvikas för det skapar magont! Så nu är det päron för hela slanten istället, det verkar sätta fart på magen. Enda nackdelen med att ge henne päron är att jag nu inte längre kan äta den frukten eftersom den luktar...bajs. (Man kan ju fråga sig varför jag associerar åt det hållet och inte istället tänker att bajset luktar päron?)

Ikväll smäller det, by the way! Jag ska börja rida igen efter sisådär 8 års uppehåll! Känns som att det kommer bli jobbigt, min muskelstyrka är ju inte på topp, men SÅ kul.

Gårdagskvällens nöje: Busa med Alice. Mamma är roligare än pappa. (YES!)

 

5 kommentarer:

  1. Vad fantastiskt roligt att se och höra. Det är tur vi ska ner imorgon, man längtar ju riktigt riktigt mycket, speciellt efter filmuppvisningen.
    Kram Pa/mofa

    SvaraRadera
  2. ÅÅåååhh vad sött!!! Jag dör litegrann, är SÅ avis på mamma och pappa som får träffa er imorgon. Mer filmer tycker jag! Och det är ju inte såå länge tills vi ses, som tur är :) Kram /Johanna

    SvaraRadera
  3. Jag har lagt upp två filmer på dropbox förresten! Lite gamla nu men ändå ganska söta :) Samma länk som tidigare!

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAHA alltså jag doooooog av garv när jag såg den första på dropbox!!! Hahahaha /johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. bajsvideon? Haha vet du hur mycket jag har skrattat åt den? Älskar hennes miner :)

      Radera