onsdag 5 september 2012

Terroristen

Jag har en terrorist till dotter. Hon är hur glad och mysig som helst på dagarna, men så fort det mörknar ute och det är dags att sova...då kommer hennes andra sida fram. Den sidan som gör att hon kan somna när hon äter, men vrålar som en dåre om man ens försöker lägga ner henne i hennes säng (vrålet startar alltså så fort man avlägsnar hennes lilla kropp från sin egen med ca en cm). Vi försöker om och om igen - äta, somna, lägga ner henne, vrååååål, vyssja, lägga ner henne, vrååååål, vyssja, lägga ner henne, vråååååååååål, äta lite till... "vi testar en sista gång va?"...lägga ner henne, VRÅÅÅÅL. Okej. Det fungerar inte ens att lägga ner henne i vår säng, enda sättet att få henne att somna är att jag ammar henne liggandes så hon redan ligger ner när hon somnar och sen kan jag sakta, sakta maka mig bort i sängen. Sen vaknar hon ungefär varannan timme. Det konstigaste av allt är nog att på dagen, då är det inga problem att lägga ner henne då hon somnat - då sover hon minsann hur gott som helst i sin säng.

Jag tror (hoppas) att det här är någon fas som hon går igenom och att det snart blir som vanligt igen - förut kunde hon ju i alla fall ligga i sin egen säng fram till 4-5 på morgonen.

Nu ska jag ta tag i dagens projekt - klä en sits till en pall jag köpte igår på Ikea och skära till en dörrmatta till hallen. Kanske spikar upp några tavlor också...

...ska bara dricka en trippel espresso först.

1 kommentar:

  1. Du har nog rätt det är nog en fas, undrar bara vad den kallas???
    Kram Pa/mofa

    SvaraRadera