lördag 1 september 2012

One day

Gårdagen råkade bli en exeptionellt tråkig dag eftersom världeens oväder brakade loss efter lunch så vi fick sitta hemma hela dagen. Men men. Here we go, en dag i mitt och Alices liv:


 
9.00 - Jag vaknar av att Alice krafsar mig i ansiktet. Hon ligger bredvid mig efter den sista nattamningen som avklarades vid 6. Jag är trött, hon är överlycklig och babblar på för fullt. Myser i sängen en stund.



 
10.00 - Jag har ätit frukost och Alice har lekt en stund i babygymet. Nu tittar jag på Masterchef Australia medan Alice äter sin frukost.
 

 
 
11.00 Vi tar en liten tupplur på soffan.
 
 
 
12.00 Alice har precis vaknat och är jättegosig.
 
 
 
13.00 Jag har gjort lunch och Alice håller mig sällskap medan jag äter
 
 
 
14.00 Alice leker i babygymet och jag provbakar inför dopet
 

 
 
15.00 Jag inser att jag måste städa köket. Alice har ätit och sover en stund.
 
 
 
16.00 Vi gör oss redo för att åka och handla det sista jag behöver för att baka färdigt. Alice är ganska uppspelt...kan INTE ligga stilla.
 
 
 
Sen råkade vi visst somna en stund när vi kom hem...och vi sov och sov och sov. Skyller på det regniga vädret.
 
19.00 Vi vaknar igen och jag gör äntligen klart mina minimuffins. Alice leker lite.
 

 
 
Sen äter vi en god middag och det glömde jag visst ta kort på.
 
22.00 Jag väntar på att Lorenzo ska byta på Alice så hon får äta och förhoppningsvis somna. Det går rätt snabbt och sen äter hon och vi somnar alla tre!
 

 


3 kommentarer:

  1. Oj så kul att både läsa och se bilderna - vilken bra idé!!! Men oj vad man börjar längta efter att ses på riktigt... Alice ser så stor ut nu!
    Kram från mamma :)

    SvaraRadera
  2. Ååh vilka fina bilder!! :) Den sista bilden från babygymet (när hon skrattar) var ju helt fantastisk, hade Alice haft facebook skulle det ha vart hennes profilbild ;) Verkligen superkul att få se bilder.. Saknar er!! Jag brukar kolla på videon när hon nyser ibland när jag vill bli lite uppiggad haha.. Kram kram till er /Johanna :)

    SvaraRadera
  3. JA verkligen jättekul att se alla fina bilder även om det väcker en viss abstinens!! Den underbara skrattbilden i babygymet som Johanna också nämnde är numera bakgrund både på mobbe och data :) Och vad duktig du är med allt bakande.

    Kramar från Ylva

    SvaraRadera