torsdag 6 september 2012

Macaron disastro!

Gjorde ett försök till att baka macarons idag. Haha. Inte en bra idé. Förstår inte varför jag inte riktigt kunde lita på alla som säger att det är svårt utan ändå måste testa själv. Okej. Det är svårt.

Slutresultatet:



Nu kanske ni säger: "Men de där ser väl okej ut?" Låt er inte luras. De är ihåliga. Knacka lite på skalet så faller de ihop (tror jag kraschade typ 20 innan jag fick ihop två hela). Fyllningen kan dessutom vara den rinnigaste jag någonsin sett, men jag gav liksom upp på den eftersom själva kakan ändå var ihålig!

Ska dock testa att baka macarons igen - jag ger mig inte så lätt! Det ska dock göras utan bebis i närheten eftersom jag inte vågade testa det "riktiga" receptet med sockerlag idag. Med en extremt mammig fyramånadersbebis som helst vill hänga på armen/i selen eller åtminstone ligga i babygymet precis vid mina fötter känns det inte riktigt okej att pyssla med kokande socker. Så, jag testar igen...om någon månad.

Nu måste jag och Alice ta oss iväg för att inhandla blöjor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar