fredag 7 september 2012

Alice!

Idag blir jag hela fyra månader gammal. Jag har lärt mig en hel massa saker den här månaden, till exempel att rulla runt och att ta fast saker som ser roliga ut. Mammas näsa och mun är en favorit att försöka ta fast och det får mamma känna på varje morgon då jag borrar in mina fem små vassa naglar i läppen eller näsan och drar och drar. Helst skulle jag vilja smaka på allt som händerna lyckas ta fast också, det finns ju inget bättre än att undersöka saker med munnen. Vissa saker smakar äckligt, som pappas arm - den är ju alldeles för hårig! Andra saker är goda, till exempel det päron som mamma höll i idag, jag passade nämligen på att slicka lite på det när mamma inte tittade och det var rätt gott. Ikväll ska jag tydligen få smaka på något som heter morot, det låter spännande!

Annars tycker jag att leka i babygymet är jättekul, men ibland blir det tråkigt att ligga där alldeles själv. Om mamma eller pappa ligger bredvid blir det genast mycket roligare. Andra saker som är himla roliga är när mamma eller pappa sjunger, att leka flygplan och att bada! När mamma låtsas äta upp mig skrattar jag så att jag kiknar, mest för att det kittlas massor.

Det värsta jag vet är att komma upp ur badkaret, jag tycker att jag får bada alldeles för kort stund... Att somna är inte heller speciellt roligt, vem vet vad man missar för spännande saker då?

Nu ska jag äta lite, det börjar bli dags för det tycker jag.

 

2 kommentarer:

  1. Så underbart! Grattis Alice på 4-månadersdagen!!! Vi längtar efter att få busa med dig och höra ditt skratt!
    Bamsekram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Instämmer med mamma!! Längtar efter er! I fredags på föreläsningen skulle vi tänka på något som gjorde oss glada och sen berätta om det för våran bänkgranne och då tänkte jag på när man vaknar och får morgongosa med en mysig Alice :)

    SvaraRadera