fredag 20 april 2012

Snart...

Stod och tvättade ett äpple med desinfektionsmedel när det slog mig att om högst någon vecka kommer jag inte behöva göra det längre. Det är ganska mycket som jag ser fram emot att kunna göra efter förlossningen, utöver att träffa bebisen då naturligtvis. Till exempel:

- Äta brie, gorgonzola och andra goda ostar. Gärna i kombination med salami, parmaskinka och pancetta.
- Äta blodiga biffar och efterrätter som innehåller råa ägg. Typ tiramisu. Mmmm.
- Dricka vin. Oh yes.
- Kunna knyta skorna själv
- Sova på mage (eller på rygg för den delen...det funkar inte heller nu).
- Raka benen utan att bli andfådd av ansträngningen
- Gå långa promenader utan att någon skallar mig i bäckenbenet inifrån...
- Nämnde jag att dricka vin?

...fast jag kommer nog sakna magen lite också. Den har ju hängt med ett tag nu. Och det är ganska mysigt att känna bebisen röra på sig där inne.

1 kommentar:

  1. Jag måste skratta, vilken skön beskrivning av en höggravid kvinnas tankar! Visst är det mysigt med kompisen i magen men det blir ännu bättre när hen kommer ut.... Vad skönt att köket är på gång!

    SvaraRadera