torsdag 5 april 2012

Arrrgh.

Arrrgh alltså, graviditetshormoner och inkompetenta människor går inte ihop så bra märker jag nu. Jag håller på att bli knäpp på målarna som ska måla alla rum i huset. De är typ färgblinda? Har bett dem måla upp flera olika färgprover på väggarna och alla ser exakt likadana ut. Alla färger de blandar ihop blir rosa eller svagt orangefärgade. Till sist var vi ju ändå tvungna att välja en färg, så vi tog en från en färgprovskatalog som INTE hade det minsta lilla rosa/orange i sig. Igår hade de målat övervåningen med den (deras blandning) och hur såg det ut? Rosa. Såklart. Vi bad dem snällt att åka till en färghandel och låta proffsen analysera färgprovet och blanda till rätt färg, men de lovade att "nämen vi klarar det här, mindre rosa? Okej, inga problem, vi fixar det". Gick upp och tittade på resultatet nu. Behöver jag ens säga att det fortfarande var...rosa? Mindre än förut, men ändå. Det blir spännande att se hur det här löser sig, för jag tänker inte gå med på att ha fel färg på väggarna också. Det får räcka med fel stenplattor i badrummen! Hur svårt kan det vara att fixa rätt färg?

Sen skulle jag också vilja utnämna den byggjobbare som gjort detta till årets snille:


Det skulle gjutas en ny grund för att kunna lägga sten på uteplatsen. Det kanske hade varit bra att mäta avståndet upp till dörren innan man gjorde det...nu är dörren fastgjuten i betongen. Tack för det.

Tur att jag när irritationen blir alldeles för stor kan gå in i badrummet och dö lite av söthet när jag ser alla små sparkdräkter som hänger på torkställningen. Så himla gulligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar