måndag 30 april 2012

40 weeks

Vecka 40 idag. Högst 15 dagar kvar av graviditeten alltså. DET känns overkligt. Jag vet ju att jag skulle kunna sitta här (eller ja, på sjukhuset då) med en bebis i famnen typ imorgon, men det känns ändå så himla abstrakt och konstigt att det nästan känns mer troligt att bebisen bestämmer sig för att stanna i min mage för evigt.

För att fördriva väntetiden lite ska jag ta mig iväg till en hobbyaffär idag och handla sandpapper, penslar och färg för att måla om en soffa vi fått av Lorenzos farmor. Måste sy överdrag till soffkuddarna också (blommiga kuddar känns inte riktigt som min grej) men det får vänta tills min syhjälpreda (mamma) kommer hit i slutet av maj med en sladd till min symaskin.

Måste fotografera magen också. Det känns ju (eftersom att det känns extremt möjligt att bebisen aldrig kommer komma ut) som att jag har hur mycket tid som helst på mig att göra det...men det skulle vara lite snopet om jag nu helt plötsligt skulle föda ut bebben och knappt ha en enda bild på min gigantomage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar