lördag 24 mars 2012

Men åh.

Bröt ihop lite nu på eftermiddagen. Eftersom Lorenzo var hemma vågade jag ta mig uppför stegen upp till övervåningen för att kolla in stengolven och väggarna i badrummen (vågar inte klättra upp där när jag är ensam hemma, det är så bökigt med en stor mage!)...bara för att upptäcka att det är FEL JÄVLA FÄRG på stenen i ALLA badrum. Det som skulle ha varit en fin vit färg med lite beiga/guldiga skiftningar har förvandlats till samma färg som vi har i köket i två av badrummen (typ beige) och i vårt badrum till en supertrist gråskala som jag verkligen verkligen verkligen inte gillar. Vad fan hände?

Jag blir så less, för nu är det liksom för sent att göra något åt det - stenarna sitter ju redan fast på golv och duschväggar! Aaaaargh. Min enda tröst är att väggen där badkaret ska stå ännu inte har hunnit kaklas så nu ska jag banne mig leta upp något fint färgglatt kakel (om jag hittar något som matchar golvet, vilket är lite tveksamt...) till den väggen, om jag så ska behöva sätta upp det själv.

Nu ska jag trösta mig med lite Nutella till mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar