onsdag 7 mars 2012

Emma och jättebebisen

Ehmm...nu förstår jag varför min mage är så stor. Det bor en jättebebis där inne. Ultraljudet idag beräknade bebisens vikt till 2250 gram. Enligt läkaren har den även ett jättestort huvud (oh no...) och väldigt långa lårben. Rund om magen är bebben också. Ligger tydligen väldigt mycket på den övre delen av kurvan...typ 95:e percentilen. Så pass mycket att vi ska tillbaks om 4 veckor för att kolla hur stor den är då, så att jag inte ska behöva riskera att klämma ut en 6-kilos bebis när det väl är dags. Det känns ju bra att de håller koll på sånt måste jag säga!



2 kommentarer:

  1. Hahaha! Hjälp! Förlåt men jag tyckte detta var jätteroligt, så typiskt vår familj tycker jag ;) Får hoppas på att den stannar av lite i tillväxten så den inte är en bjässe....

    SvaraRadera
  2. Haha ja den verkar ju ha fått längden från vår familj i alla fall...och Lorenzos stora huvud haha :) Hoppas också på att den stannar av lite grann innan den vill komma ut...eller alternativt att den tittar ut någon vecka tidigare än planerat!

    SvaraRadera