lördag 24 mars 2012

Kuddberget

Var tvungen att skratta lite imorse när jag klivit upp och tittade på sängen. Antalet kuddar har ökat exponentiellt i takt med graviditetsmånaderna tror jag. Försökte ta en bild men det syns inte så bra så jag struntar i den...men allvarligt. Jag har tre huvudkuddar eftersom bebisen trycker rumpan mot magsäcken och ger mig grym halsbränna så jag måste sova med huvudet högt, en liten kudde under magen (ligger på sidan för om jag ligger på rygg blir jag yr i huvudet), en stor kudde mellan knäna för att vila bäckenet lite eftersom det ilar som tusan, och en hög med kuddar under madrassen i fotändan eftersom mina fötter nu plötsligt bestämt sig för att jag är för tung och sväller upp ganska rejält på kvällarna. Ni kan ju tänka er hur snygg och ergonomisk min sovställning är. Bananform typ. För att inte tala om hur komplicerad hela vändningsprocessen börjar bli...

...och så vaknar jag minst tre gånger per natt för att kissa också. NU börjar jag bli less på att vara gravid. Antar att kroppen med flit gör den sista månaden grymt jobbig så att man ska bli någorlunda motiverad att krysta ut bebisen till sist.

2 kommentarer:

  1. Har du såna där gelepåsar som man kan lägga i frysen eller värma i micron? Lägg i så fall i frysen. När fötterna svullnar tar du ut, lindar in i en tunn handduk och lägger på vaderna (eller under vaderna i sängen).

    SvaraRadera
  2. Åh, det lät skönt - det ska jag testa! :)

    SvaraRadera