tisdag 27 mars 2012

Disaster week

Vår trappa har äntligen kommit, halva monterades upp igår och nu håller de på att svetsa ihop andra halvan. Ska fotografera så fort de är färdiga. Jättefin är den. Synd bara att...den verkar vara gjord för korta människor. Jag kommer slå huvudet i trappan så sjukt många gånger att jag nog får leva med en evig bula i pannan, för den är liksom liiiite för låg. (Spiraltrappa) Pappa - du kommer få ducka för att ta dig upp på första trappsteget. Idag kommer arkitekten och han som ritade trappan hit så jag ska ta upp det med dem då...och pruta lite på priset. (För allvarligt talat, hur kan man göra en trappa utan att räkna med att personer över 1.80 ska kunna gå upp i den utan att behöva riskera att slå i huvudet? Okej att vi är i Italien och medellängden här är typ 1.65, men ändå?)

Det här blev lite av en katastrofvecka för huset... Fel stenar och en lite felkonstruerad trappa. Nu håller jag tummarna för att alla fönster (som kommer nästa vecka) ser bra ut i alla fall!

På tal om ingenting borde jag verkligen fixa ett album för alla bilder från bröllopet och bröllopsresan, hittade ett stort kuvert med alla bilder i för någon dag sen när jag plockade lite här hemma...känns som att det kan vara en bra idé att fixa det innan bebisen anländer! (Och dessutom är det nog dags såhär ett och ett halvt år efter bröllopet...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar