fredag 16 mars 2012

Bad blogger

Superdålig bloggning, I know. Men jag har verkligen inte gjort något alls i veckan. Höjdpunkten var nog dagens lektion på föräldrautbildningen, fick öva andning, förlossningsställningar och avslappning i en lite mindre grupp än tidigare, väldigt trevligt faktiskt. Barnmorskan som håller i lektionerna är världens gulligaste och det är lite lättare att ställa frågor när man är i en liten grupp och inte i en stor föreläsningssal! Blev peppad inför förlossningen så direkt efter lektionen åkte jag till en stor affär där de säljer allt man kan tänkas behöva under graviditeten och första tiden med ett litet barn och inhandlade sånt som jag måste ha med till sjukhuset. En stor nattskjorta att föda i till exempel - här får man minsann ingen snygg sjukhusrock att ha på sig... Fick även med mig fina nättrosor och gigantiska bindor. (Kul shopping, right?) Köpte kudde till bebisen och en mjuk liten hårborste också när jag ändå var igång. Tror nämligen stenhårt att vår bebis kommer ha massor av hår. (Kommer bli sjukt förvånad om den är flint!) Första paketet blöjor fick också hänga med hem. Nu är jag redo!

...fast, bebis, du kan gärna stanna i magen åtminstone en månad till så vi får en chans att göra klart huset. (Jag tror inte h*n har något emot det, även om det börjar bli lite trångt där inne nu).

Huset ja. Det är på gång nu! Stengolvet har levererats och de börjar lägga det på måndag. Trappan kommer i slutet av mars, och det gör parkettgolvet också. Målarna kommer imorgon och provmålar lite färger. Annars har byggarna just grävt upp den enda del av trädgården där det fortfarande fanns gräs...men avsaknaden av grönska kompenseras av vårt plommonträd som nu blommar för fullt och doftar helt ljuvligt!



Ska försöka fotografera magen i helgen!

2 kommentarer:

  1. Glöm inta packa ner dasspapper ;)
    Jag hade en slags binda som är som en hel trosa, eller såna där up and go blöjor... Det var rätt bekvämt första dagarna faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för tipset, det ska jag komma ihåg! :)

    SvaraRadera