måndag 13 februari 2012

Ny hobby

Jag har en ny hobby nu när jag inte har så mycket att göra längre på dagarna (utom att äta och sova då...mina två absoluta favoritaktiviteter nuförtiden): Stickning. Jag har aldrig riktigt gillat att sticka tidigare, men jag tror det beror på att jag inte har varit så himla duktig på det. Nu, efter en massa videotutorials jag hittat på internet, kan jag faktiskt åstadkomma något som är ganska fint! Har börjat sticka på en liten vit filt med rutmönster till bebisen, och jäklar vad kul det är! Igår stickade jag upp ett helt nystan med garn och jag hade gärna fortsatt idag om det inte vore för att jag har träningsvärk i fingrarna...helt seriöst alltså. Måste träna upp mina stickningsmuskler.

Förresten så blev jag akut sugen på att åka längdskidor imorse när jag körde till Pavia. Det är så fint ute! 10 minusgrader, sol och fin vit snö som täcker alla fält, och igår kväll var det dimma som sen frös till is så alla träd och buskar är täckta med gnistrande vitt. Perfekt väder för att åka skidor med andra ord. Synd bara att jag inte har några skidor. Och synd att jag numer blir andfådd av att gå runt huset för att hämta in posten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar