måndag 6 februari 2012

Lunedì.

Måndag, efter en nästan oförskämt lugn helg. Har bara sovit, ätit, gjort lite pilates för gravida (har införskaffat en pilates-dvd med instruktioner), kollat på film, varit ute lite i snön och varit på ettårskalas. I morse verkade det dock som att allt vänt sig mot oss (eller snarare mot Lorenzo); låset på ytterdörren gick inte att öppna (igen), och Lorenzos bil startade inte. Kan ha något att göra med att det var väldigt väldigt kallt inatt... Allt löste sig till sist, jag har lirkat upp låset och min bil startade, så han tog sig iväg till jobbet.

Annars kan jag konstatera att jag börjar bli väldigt gravid. Magen är i vägen precis hela tiden, jag kan inte torka benen när jag har duschat och att ta på sig strumpor och skor har blivit ett stort projekt som innefattar en massa stånkande och stönande. Revbenen har också börjat haka upp sig på ett väldigt obehagligt sätt. Känns otroligt att magen faktiskt ska växa ännu mer... Bebisen verkar i alla fall ha det ganska bra där inne och sparkar som en galning, tills h*n får hicka. Fick mig många goda skratt igår på ettårskalaset där alla kände ett stort behov av att analysera min mage och mitt ansikte för att förutspå om det ska bli en pojke eller en flicka. Teorierna kan sammanfattas såhär:
1. Jag har en "spetsig" mage, så det blir en pojke.
2. Fast magen är ganska låg, så det blir en flicka.
3. Mitt ansikte är mer änglalikt än vanligt (WTF?!!) så det blir en flicka. 

Sen klämde en kompis mormor ur sig en riktig pärla också... "Du får bara titta på vackra människor, om du ser någon som är ful måste du titta bort! Annars är det inte bra för barnet!". Hmm...okej.

Jag SKA ta en bild på magen, I promise. Senast imorgon.

1 kommentar:

  1. BRA jag tänkte precis efterfråga en bild på underverket!! Lät som en skön helg :) Och vad roligt att du ska få en flicka eftersom ditt ansikte är änglalikt haha!!

    SvaraRadera