onsdag 1 februari 2012

Emergenza neve

Det snöar fortfarande. Snöar som det gör varje år här i Pavia-området. Och varje år är det samma visa... emergenza neve! Skolor stänger, vissa sjukhusavdelningar likaså, ingen åker till jobbet (förutom våra underbara byggjobbare, men jag antar att de är vana vid snö från sina hemländer...), flygen ställs in... Jag undrar bara, lite försiktigt...eftersom detta faktiskt händer varje år, borde det inte vara möjligt att undvika detta kaos? Det kanske kan vara en bra idé att byta till vinterdäck på bilarna så man kan ta sig till jobbet? Undvika att landets ekonomi stannar upp i ett par dagar bara för att det snöar? För mig som är uppväxt i Luleå där snön ligger kvar i 5-6 månader är det här kaoset lite svårt att förstå.

Anyway, jag är i alla fall hemma och skriver på min kära uppsats. Nu börjar dock magen kurra lite så jag tror det snart är dags för en lunchpaus! Måste dessutom passa på att äta när byggjobbarna äter, för det är enda stunden på dagen jag kan slå på ugnen för att värma något utan att strömmen försvinner. Vet inte riktigt vad byggjobbarna håller på med just nu men deras maskiner drar i alla fall sinnessjukt mycket ström!

2 kommentarer:

  1. haha, jag skrattar åt nyheterna från norr varje år :o)

    SvaraRadera
  2. haha ja visst är det lite skrattretande? att de aldrig lär sig liksom...:)

    SvaraRadera