fredag 10 februari 2012

Colours

Har suttit halva eftermiddagen med en massa färgprover och försökt välja färger till alla rum i huset, men det är så himla svårt! Slits liksom mellan lusten att vräka på med en massa fina färger och att hålla allt ganska ljust och ofärgat... Men jag tror att jag kommit fram till en liten kompromiss nu som kan bli bra: Vita väggar i stora vardagsrummet och köket och en ljus varm beige färg i andra vardagsrummet och i den öppna ytan på övervåningen. Sen blir det lite mer färg i sovrummen - tänkte att bebbens rum ska få bli ljusgrönt, det andra lilla sovrummet gult eller möjligtvis vitt i väntan på att vi kommer på något bättre, och det tredje sovrummet (gästrummet) ljust beige men med en fondvägg i rostrött. Vårt sovrum är nog det jag velar mest om, men det lutar åt en varm beige färg med en mörkare fondvägg. Nu gäller det bara att se vad min kära man tycker om mina förslag!

Annars går husrenoveringen framåt, på måndag börjar rörmokaren lägga golvvärmen, och han som ska tillverka trappan till övervåningen var här igår och sa att den nog blir klar till andra veckan i mars då vi ska börja lägga golven. Ytterdörren är också på gång. Skönt. Mitt i allt detta har vårt lås på ytterdörren till lägenheten bestämt sig för att lägga av, igen. Det går inte att låsa. Tack för det...

Nu ska jag ta mig i kragen och skriva ett abstract till min uppsats (där får jag för att jag valde att skriva på engelska, måste lämna in en liten introduktion på italienska också...) som ska lämnas in på måndag på universitetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar