söndag 2 oktober 2011

Typisk Emma-situation

Kom på att jag glömt berätta en rolig sak (nu i efterhand) som hände på bröllopet vi var på i somras. Vi hade suttit ner vid middagen en stund när de bad alla komma till en annan sal för att några kompisar skulle uppträda. Vi reste oss upp och började gå tvärs genom den stora salen. Efter ungefär halva vägen springer bruden fram till mig och viskar: "Emma, jag har en dålig nyhet".

...Jaha? Vad?

..."Din klänning har gått sönder där bak!"

Hahaha. Klänningen hade spruckit i sömmen, och jag hade just flashat rumpan för sisådär 250 bröllopsgäster. Jag fick täcka hålet så gott det gick med händerna och smyga längs väggarna fram till receptionen, där jag möttes av världens gulligaste tant som tog tag i saken direkt: "Klä av dig och ställ dig i den här garderoben så länge så lagar jag klänningen".

Skrattade ganska mycket för mig själv när jag stod där, i underkläder, instängd i en garderob. Efter typ en kvart började jag undra om tanten kanske stuckit med min klänning och funderade lite på hur jag skulle lyckas smita iväg ifrån festen lite diskret (inte så lätt när man är halvnaken och 180 centimeter lång med 12 centimeters klackar). Behövde dock inte fundera så länge för någon minut senare var tanten tillbaks, med en lagad klänning. Wonderful!

1 kommentar:

  1. Hej! Du försökte gissa vad jag hade på min handled i ett av mina inlägg, nu är svaret uppe, gå in och kolla om det är din blogg som fått en länkning! ;) Kram Kram! <3

    SvaraRadera