måndag 24 oktober 2011

Julkänslor

Jag börjar få världens jullängtan nu när det är mörkt på morgonen när man vaknar och det blir mörkt tidigt på kvällen. Så mysigt. Jag njuter (av allt utom den äckliga fuktiga kylan som går rätt in i benmärgen! Kan huset bli klart snart så jag kan få golvvärme och isolering...please?) och frossar i mandariner. Varm choklad blir det också en hel del av. Inte så juligt men gott, och varmt! På kvällarna bäddar vi ner oss i soffan och tittar på film.

Helgen har varit rätt lugn, var en sväng i Vigevano i lördags och gjorde lite AFS-reklam i ett par skolor. Shoppade lite på Zara, sen åkte jag hem och sov ett tag (älskar att sova på eftermiddagen!), innan Lorenzo kom hem från sin fotbollsmatch. Middag och sen en sväng i Pavia med några kompisar. Igår var vi på söndagslunch hos svärisarna, lekte kurragömma med lilla Leo och åt sjukt mycket mat. På kvällen var vi i kyrkan där världens mest omotiverade präst höll i gudstjänsten (ny rekordtid: 15 minuter...normalt tar det typ 45 minuter) och sen hyrde vi en film och slappade resten av kvällen. Mysigt!

Nu SKA jag skriva på uppsatsen. Kapitel ett måste bli klart innan slutet av veckan för sen åker min handledare till Indien i någon månad och då är jag all on my own.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar