lördag 15 oktober 2011

Saturday

Har precis kommit hem från Biella där vi varit och tittat på trägolv till huset. Hittade ett superfint, lite antik känsla på det - ska få hem prover om nån vecka så då kan jag fota det! Dock var det dyyyyyrt. Men det kanske det får vara värt. Golv är ändå en rätt viktig del i huset som man helst inte vill lägga om alltför snart. Nu ska vi bara hitta stengolv till kök och badrum. Ska också ta mig iväg till Treviso någon gång snart med arkitekten för att kolla på fabriken där köket ska göras, och lämna över ritningarna till dem så de kan sätta igång och snickra på det så snart som möjligt. (Annars blir det knappast klart ens innan sommaren...)

Stannade förresten på IKEA och åt lunch, passade på att smita in på "La bottega svedese" - deras lilla mataffär, för att se om mina farhågor var bekräftade efter artikeln i DN. Och visst. Ingen Kalles, ingen Marabou, ingen Abbas sill, ingen mix för att baka rågbröd, och ingen hushållsost. Bara Ikeas egna märken som ärligt talat inte tilltalar mig alls. Förpackningar som ser ut att komma från något gammalt Sovjetland, choklad som ser ut som blockchoklad? Detta är en tragedi! (Men jag vet exakt vilka som kommer tjäna på det: www.icasvenskmat.se . Där kommer i alla fall jag beställa mina svenska produkter när jag blir alltför less på pasta och pizza)!

2 kommentarer:

  1. Meh! Vad dumt att de slutat med sån mat! Men jag måste rekommendera ikeas älg-lasagne, den är himla god ;)

    Och JA, JA, JA vi måste fixa crazy, stupid, love tills i jul! Jag ska se den på bio igen snart tror jag haha... Så sjukt bra film. Jag blev typ helt kär i allihopa! Men mest i ryan gosling....

    SvaraRadera
  2. Åhh jag vet, Ryan Gosling är bäst. Fast jag gillar den lilla killen, så jäkla söt!

    haha får väl testa älglasagnen nästa gång då! Låter ju väldigt svensk-italienskt i alla fall :)

    SvaraRadera