tisdag 5 april 2011

Koncentrationsvårigheter

Sitter här och försöker koncentrera mig på att plugga, men det är lite svårt då några murare håller på att göra hål med en tryckluftsborr lite varstans i huset för att kolla att allting är stabilt byggt... (Undrar hur stabilt det kommer vara när de är klara med att borra?)

Ska ta mig iväg till Pavia så fort de är klara här i alla fall, träffa lite kompisar och shoppa lite vårkläder hade jag tänkt! Resten av veckan kommer bli intensiv, jag och några andra studenter från min kurs ska på ett möte i Milano om situationen i Mellanöstern imorgon kväll - passar på att klämma in en aperitivo med en kompis också när jag ändå är där, och sedan är det konferens som gäller torsdag - lördag, även den i Milano. Det är en konferens anordnad av en del olika organisationer som arbetar med internationella frågor (bland dem finns också AFS, som är en av huvudorganisatörerna), det ska bli spännande - massor av intressanta workshops och föreläsningar!



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar