torsdag 20 december 2012

Crazy baby.

Men oj, har jag en blogg?

Sorry för frånvaron. Bebis som håller på att få tänder och julförberedelser kom liksom ivägen för bloggen. Alice vaknar sjuttifemtusen gånger varje natt känns det som. Egentligen är det kanske 5 gånger, oftast innan 2 - sen sover hon sött till 8 (oftast bredvid mig i sängen eftersom jag på fjärde uppvaket brukar vara rejält less på att stå böjd över spjälsängen och vagga henne, så jag tar med henne in till oss och skickar iväg Lorenzo till gästrummet/soffan), så egentligen är det väl inte så farligt...men trött, det är jag ändå.

Alice har förresten blivit en riktig höjdare på att sitta nu! Hon har lärt sig att sätta sig upp själv från magläge och gör det nu hela tiden bara för att hon kan. Ser väldigt roligt ut när hon ålar en bit, sätter sig upp, ålar lite till, sätter sig upp, ålar, sätter sig...och så vidare. Sen har jag blivit halvgalen de senaste dagarna för ungen kan. inte. sluta. slicka. på väggen! Öppningen mellan vardagsrum och kök har liksom en tegelram, och den där tegelramen ska Alice bestämt slicka på - jag fattar inte varför?! Är det någon berusande substans i murbruket? Eller är hon i behov av en tungskrapning? Vill hon sandpappra fram tänderna? Hur gott kan det smaka att slicka på en jäkla tegelvägg? Så fort jag vänder mig bort en sekund ålar hon dit snabb som en pil och sträcker ut tungan redan en halvmeter från väggen. Galna unge.

Annars är allt som vanligt. (Med undantag för det att stora vardagsrummet är översvämmat av övervintrande flugor och vårt badrum av övervintrande nyckelpigor. Mycket underligt...) Vi fortsätter så smått med att färdigställa huset, fick våra nya soffor i tisdags och idag är elektrikerna här och installerar lite lampor runt om i huset och tar bort lösa sladdar som hänger ut ur väggarna lite här och där. Imorgon (yey!) anländer familjen Eriksson med resväskorna fulla av julmat för att fira julen här hos oss.





Vi har lekt i snön också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar