måndag 7 januari 2013

Åtta månader

Alice här! Blir hela åtta månader idag så jag måste ju berätta lite vad jag har för mig nu för tiden. 

Jag har gjort en massa roliga saker den här månaden! Firat jul med svenska och italienska familjen till exempel, det var himla roligt. Jag fick jättemånga julklappar och jag leker med alla saker varje dag. Speciellt roliga är de jättestora legobitarna jag fick av mamma och pappa, och alla kartonger som leksakerna låg i . Jag brukar klättra upp på kartongerna, det är jättekul! Ibland ramlar jag ner och det är inte kul alls. Jag fick till och med ett skrubbsår på hakan en gång när jag trillade ner. 

Vi har varit i Budapest också, med Velia och hennes föräldrar! Vi lekte jättemycket tillsammans! Det roligaste på hela resan var nog när vi åkte till ett badhus, där det fanns jättevarmt och skönt vatten. Jag hade kunnat plaska omkring där hur länge som helst! Sen fanns det ett väldigt bra lekrum på flygplatsen i Zurich också, jag önskade att vårt flyg skulle bli sent så jag fick stanna där lite till - det var så himla roligt. Massor av leksaker och jättemånga barn som sprang omkring och lekte med mig. 

Jag har fått två tänder den här månaden, de är rätt bra att ha har jag kommit på. Jag tycker om att bita mamma, det är jätteroligt när hon skriker "aj!". Jag har lärt mig att säga "mamma" också. Pappa vill väldigt gärna att jag ska säga "pappa", men det är lite svårt tycker jag. Ibland kan jag få fram ett "baba" och då blir han glad. Jag äter tre mål mat om dagen nu, och får lite mjölk från mamma där emellan. Vissa dagar är jag ett riktigt matvrak och äter hur mycket som helst, andra dagar vill jag bara ha ett par skedar för jag har så mycket annat att göra än att äta! Något som är jätteroligt men som jag inte är så bra på ännu är att stå upp. Velia var jätteduktig på att stå så jag vill också lära mig nu, jag gillar att dra mig upp mot soffan, men jag är ganska vinglig måste jag medge...får nog öva lite till. 



Jag har fått gunga för första gången också, väldigt spännande!


1 kommentar:

  1. Ser ju nästan ut som hon njuter av gungandet! det är riktigt roligt att läsa ur Aliceperspektiv! Kram Pa/Mofa

    SvaraRadera