måndag 3 december 2012

Måndag igen. Helgerna går alltid så himla fort! Vi har haft fullt upp denna helg; jag var i stallet och hoppade lite på lördag morgon, Lorenzo och Alice följde också med och tittade. Hästarna var lite läskiga men väldigt spännande tyckte Alice. Sen storstädade jag köket innan vi åkte till Pavia för att äta middag med några kompisar på en stor ölmässa. Igår fortsatte vi på mässtemat och åkte till Milano på "Artigiano in fiera", en stor hantverksmässa med utställare från hela världen. HUR mycket folk som helst och HUR mycket skräp som helst. Hade nog lite för höga förväntningar men jag tyckte verkligen det var skräp. Det enda bra var alla matstånd från olika länder och italienska regioner - vi behövde inte gå hungriga i alla fall.

I torsdags var jag och Alice i Genova förresten! Gick på fotoutställning (Steve McCurry) och mötte sen upp en massa kompisar för lunch.

Den här veckan ska vi nog bara ta det lugnt, satsar på att försöka vända lite på Alices dygn...hon har nämligen blivit en riktig sjusovare som inte vaknar innan 10 om jag inte väcker henne, och hon är omöjlig att få i säng innan 22 (ofta ännu senare). Inte världens bästa dygnsrytm för en nästan 7-månadersbebis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar