fredag 7 december 2012

Sju månader

Alice här. Idag blir jag sju månader! Det är nästan så att jag inte hinner med att skriva något för jag har så himla mycket att göra. Jag måste leka med min maracas som jag fick igår av mamma och pappa, och kontrollera att alla intressanta saker här hemma fortfarande finns kvar! Mamma brukar försöka gömma dem för mig...hon försökte gömma stereon bakom ett bord, men jag hittade den minsann ändå. Hennes kartong med AFS-grejer försökte hon också gömma i ett hörn, men jag hittade den och lade några leksaker där i - tänk vad mamma ska bli överraskad när hon hittar dem! Jag har lärt mig att åla den här månaden, så nu behöver jag inte rulla längre - jag är jättesnabb. Mamma försöker lära mig att sitta, men det är så trååååkigt, jag vill ju röra på mig! Så när hon sätter mig på golvet brukar jag välta jättesnabbt åt sidan och åla iväg istället. Haha! 

Jag har lärt mig att prata också den här månaden. Mina favoritord är mamamamama, bababababa och vavavavava. En av mina bästa lekar är att säga alla orden jättehögt och banka i golvet samtidigt, det är jätteroligt! Mamma brukar mumla något om att hon får ont i huvudet efter ett tag, vet inte riktigt varför... 

Jag och mamma var ju i Sverige för några veckor sen - det var himla roligt! Jag fick leka med mina mostrar och med mormor och morfar, och träffa gammelfarmor och gammelfarfar också! Fast det var väldigt kallt i Sverige, jag blev helt förstenad så fort vi gick ut - jag vågade varken röra mig eller säga något för det var så kallt. Mamma skrattade ganska mycket åt mig. Nu har det i alla fall blivit kallt här hemma också så jag har börjat vänja mig. 

Nu hinner jag verkligen inte skriva mer, jag ska se till att mamma fixar lunch till mig och sen tänker jag leka hela eftermiddagen! Jag vet att mamma kommer försöka få mig att somna efter lunchen men jag tror inte att jag tänker gå med på det...det är så tråkigt att sova.




Ps. Förresten! Ser ni? Jag har fått hår! Det växer rakt upp, jag gillar det! 

2 kommentarer:

  1. Grattis på 7-månadersdagen, världens finaste lilla Alice!!! Håret ser ut som mammas gjorde när hon var lika gammal spm du, bara lite mörkare - det syns bättre då så du kan vara helt nöjd!
    Puss och kram från mormor (som är i USA nu men längtar jättemycket till julen när vi äntligen får träffas igen!!!)

    SvaraRadera
  2. Du är en riktig sötnos och brilliant att reflektera över din utveckling! Kram från Morfar

    SvaraRadera