måndag 10 december 2012

Glamour?

Vi har haft världens mysigaste helg. Bjöd in en massa vänner på middag i lördags, premiäreldade i öppna spisen och spelade spel hela kvällen. Igår klädde vi julgranen och åt lunch hemma hos Alices kusiner.

Idag är jag däremot lite halvdålig, mår illa och håller tummarna för att det INTE är magsjuka (skulle i så fall vara tredje gången sen oktober...inte okej). Alice har också kräkts en del idag men jag vet inte riktigt om det beror på att hon är sjuk eller att hon helt enkelt stoppar en massa saker i munnen som ger henne kväljningar...tippar på det sista eftersom hon verkar pigg och glad. Fick nyss sanera henne, mig själv och köket efter att hon ätit kokta broccolibuketter själv. Broccoli överallt. Och lite kräks, efter att hon försökt svälja en lite för stor broccolibit. Sen fick jag broccoli och kräks i håret eftersom Alice tog tag i mitt hår med sina extremt kladdiga händer när jag stod nerböjd vid hennes stol och torkade upp allt kladd från golvet. Note to self: tvätta håret ikväll. Lätt att glömma bort hur kladdig man är och sen står man där i typ kassan på mataffären med en broccolibukett i tofsen... Oh, det glamourösa livet som småbarnsmamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar