tisdag 29 mars 2011

Tuesday

Ledig dag idag, som vanligt på tisdagar. Har knappast stått stilla en sekund ändå, var tvungen att åka in till Pavia och träffa min handledare för slutuppsatsen och städa ur det sista i lägenheten. Möttes förresten av en gigantisk vattenpöl på golvet när jag kom in där, min kära make hade tydligen fått för sig att det var en bra idé att lämna frysen öppen igår efter att han hade tömt den... Anyway, sen har jag shoppat lite blommor och trädgårdsredskap och möblerat om i trädgården - jag har kört omkring jättetunga krukor på en vinglig skottkärra och blivit jagad av arga getingar som hade byggt bo i en av krukorna. Insåg sedan för sent att jag kanske var lite väl optimistisk när jag köpte en 17-liters vattenkanna, jag orkar ju knappt lyfta den från marken när den är full med vatten! Hur som helst så ser trädgården ganska fin ut nu, om än lite vildvuxen... (måste antingen skaffa en get eller en gräsklippare, jag lämnar valet åt Lorenzo).

Nu ska jag äntligen sätta mig ner med en kopp kaffe och vila min mörbultade kropp (jag ser trädgårdsarbete som min nya workout för tillfället, sjukt jobbigt ju!).


Utsikten härifrån by night. Världens finaste stjärnhimmel.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha åh SNÄLLA köp en get!!!! och döp den till ralf!!! :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag skulle älska att ha en get! Lorenzo är lite tveksam... Men jag kom igår kväll på den ultimata lösningen: Vi borde låna några av grannens getter någon gång i månaden! De får gratis mat och vi får en klippt gräsmatta :)

    SvaraRadera