tisdag 8 mars 2011

Dubai

Är nu i Dubai efter ett par underbara dagar i Abu Dhabi. Har solat, badat, ätit supergod mat, festat och turistat lite i allmänhet, allt i sällskap av världens gulligaste kompis. Vi är riktiga soulmates, bara att konstatera det. Även hans fru är världens trevligaste, ser nu fram emot att ta emot dem i Italien någon gång om inte allt för länge (inshallah).

Jag har lyckats boka in mig på ett jättemysigt hotell här, med utsikt över Burj Khalifa, världens högsta byggnad (sinnessjukt hög, man får nackspärr av att kolla på den), och gångavstånd till Dubai Mall - världens största shoppingcenter. (Här slår man på stort när man bygger saker...) Det känns helt surrealistiskt att komma hit efter att ha varit i Indien, större kontrast finns nästan inte. Jag har precis sagt hejdå till Attyah och är alltså on my own för resten av vistelsen - så nu planerar jag ett långt bad, en god middag och en god natts sömn för att vara redo att ta mig an Dubai Mall imorgon. Ingen shopping inplanerad men titta kan man ju alltid göra, eller hur?




 Mer bilder kommer på Facebook så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar